Mie oon lueskellut.

Tekijä: Leena Lehtolainen
Nimeke: Väärän jäljillä
Julkaistu: 2008

Mie oon ehkä lukenut kaikki Maria Kallio dekkarit. Siis ehkä. Mies näitä enemmän lukee, mie sitten saatan lukee siinä sivussa jos huvittaa. On nää ihan viihdyttäviä olleet. Harmittaa vaan kun sillon ku näitä joitain tuli telkkarista ni tuli katottua ne. Harmittaa sen vuoksi, että en pääse kuvittelemaan omaa Maria Kalliota vaan se on aina miun mielikuvissa samannäköinen kun se näyttelijä.

Tässä kirjassa seikkailtiinkin urheilun maailmassa. Taas oli paljon henkilöitä, melkein pää pyörällä niistä nimistä. Mut ei töstä sen kummempaa. Ihan viihdyin tänkin kirjan seurassa.

Mie oon pikkusen pistellytkin.

 

Tilannetta kastetaulusta

Hyvin on edennyt tämä taulu. Ei todellakaan tule valmistumaan ajoissa, mutta kenties valmistuu melkein ajoissa jos samaa vauhtia etenen. Tätä on ollut nyt hirmusen mukava tehdä, oon iloinnut kun pistellessä alkaa hahmottua kuviota. Kettutyössähän mie teen vaan sekavaa taustaa eikä mitään "kunnollista" rupea ilmestymään siinä. Tässä taas tulee nuo kengät pisto pistolta paremmin esiin.

Oon päässyt lenkkeilemään. Äs toimii tosi hyvin vaunujen kanssa, ei ongelmia. Pee taas toimii vaunujen kaa myös hyvin, jos tietyt ehdot täyttyvät: ei hihnaa, mennään minne Pee haluaa, vauhdin on oltava Peen mukainen ja kelin hyvä. Eli Pee on mukana vaan kun mennään metsässä. Onneks pääsen vaunuillakin pienelle metsälenkinpätkälle ja molemmat piskit saavat juoksennella (tai käpötellä).

Mie oon ollut hirmuinen karkinsyöjä viimeaikoina. Tilanne ei ole oikein hallinnassa, joten teen taas karkkilakon. En vaan ilmeisesti osaa syödä kohtuudella karkkia. Aina jossain vaiheessa siitä tulee päivittäistä herkkua. Ainoot poikkeukset karkkilakkoon tulee täytekakussa, saan syödä tarvittaessa vaikka olisi karkkeja koristelussa. Sitten miulla on jemmassa mars-suklaamuna, jonka saan syödä. Muuta ei. Se mars-suklaamuna oli pakko ostaa, ihan testimielessä. Millanen imellos se voikaan olla?! En vielä tiijä miten kauan oon lakossa, olisko kesäkuun alkuun hyvä? Ehkä voisin siihen pyrkiä. Pitäisin vähän karkillista aikaa ja sitten taas lakkoilisin.