Otsikko Helakisan runosta Seitsemän taikaa : loitsuja.

Heti alkuun ettei pääse unohtumaan: kiitos kommenteista. Mie en monesti muista niistä ees kiittää, mut kiva niitä on lukea. Siis kiitos.

Mie oon tainnut sanoa, että mie en harrasta tätä:

1247317190_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Siis ristipistolehtien ostelua (pistelyä kyllä). Mitenkähän tän nyt tällä kertaa selittäisi? No, myönnetään suoraan, että mie halusin tuon pikkuvihkosen. Lehti on mukava kaupanpäällinen :) Mie sitten olin hurja ja ostin, en pähkäillyt. Onneksi oon tyytyväinen pikkuvihkosen sisältöön, kuten myös lehden. Jos miulla olisi Halluun tehä -lista niin se olisi saanut hieman lisää pituutta.

Pistelyaiheessa kun ollaan niin otin kuvan kettutyöstä:

 

1247317179_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kettujen tilanne

Onpa edistynyt sitten viime kuvan. Vaikka tuo oikea reuna on tasainen ja voisi kuvitella, että työ ei enempää oikealle jatku, niin se on huijausta. Vielä on jäljellä n. 10 cm (? oon huono arvioimaan) pistelyä oikealle. Tuossa kohin vaan miulta vaihtuu sivu. Kokeilen tällä kertaa tuollaista sivunvaihtotaktiikkaa.

Oon tykännyt taas kettujen pistelyä. Tai kettujen ja kettujen, ei ole jäljellä kuin taustaa (ja jälkipistot). Ai niin, miullahan on viimeistelemättä se äitienpäivänä saamastani ristipistolehdestä tekemäni pistely. Mie oon unohtanut sen.

Ja pikkasen Tossullisesta vielä: poitsu on kääntynyt. Monta kertaa. Tänään ja eilen. Selältään mahalleen.