Miulla ei tilit ihan täsmää vuoden 2008 käsityökirjanpidossani, melkein kyllä. Kenties yhden punnitsemattoman pääpannan verran mennään metsään ja jotain muuta pientä... Ei oo vakavaa. Tähän voi vaikuttaa myös se, että deletoin sen yhden sivuni, jolle olin kirjannut tekemisiäni. Äst.

Sain kuitenkin selville, että:

  • vuoden 2008 alussa lankaa oli 10 kg 93 g
  • ostin lankaa 2 kg 216 g
  • sain lankaa 556 g
  • yhteensä lankaa tuli siis 2 kg ja 772 g
  • neulomuksiin kului lankaa 4 kg 61 g
  • virkkauksiin kului lankaa 837 g
  • yhteensä lankaa kului 4 kg 898 g
  • lankavaraston koko on nyt 7 kg 967 g
Kahoin vähän mihin oon sitä lankaa käyttänyt. Sukkia mie oon tehnyt 11 kpl. Muutamat pienen ihmisen, mutta pääosin kokoa 38. Lapasia tein 5 kpl, näistä kahdet on lapasen poikasia. Isompia rojekteja on virkattu takki ihelleni ja neulottu villatakki ihelleni. Pari neuletoppiakin olen tehnyt tänä vuonna, toinen ainakin on mennyt äiskälle. Pienelle ihmiselle oon tehnyt takkeja/paitoja 3 kpl. Yhdet pienen ihmisen housutkin oon saanut aikaiseksi. Villapöpiä on tullut tehtyä 6 kpl, eri kokoja vähäsen. Patalappujen virkkauksessa oon ollut ahkera, niitä oon koukannut 13 kpl. Lisäksi on kaikennäköisiä yksittäisiä juttuja, pipoja yms. Isompia juttuja tosiaan on jäänyt vähemmälle tekemiselle.

Ristipistoista oon saanut valmiiksi vuonna 2008:
  • orkidea-taulu
  • piirretyn liinan
  • hirvi-taulun
Jotain sentään. Lammastaulu on viittä vailla valmis (jälkipistot), joten sen olisin voinut tehdä valmiiksi, mutta se aiheuttaa miulle pahoinvointia, joten marinoitukoon vielä hetken. Jos se tänä vuonna valmistuisi. Kettutyö tuskin valmistuu tänä vuonna, mutta edistyy varmasti.

Ompelujakin on tullut tehtyä, mutta en oo niitä niin kirjannut ylös. Hameita oon tainnut tehdä parit, paidan ihelle, topin ihelle. Vaippoja yms. tarvikkeita oon ommellut nyt viimeisimmäksi.

Ihan kiva saldo tälle vuodelle. Etenkin ihmettelen tuota käytetyn langan määrää, miulle se on huimaa. Enpä olisi uskonut, yli neljä kiloa! Vau. Eiköhän tänä vuonna tuu puolitettua tuo saavutettu määrä ;) Viime vuodelta jäi kesken yhet villasukat, eilen en saanutkaan neulottua niitä loppuun. Kävin kahtomassa ilotulituksia, niin tuli luuhattua kylillä.